Information

Arthur Guld & Design

Här kan du läsa om varje informationsområde du behöver veta för att kunna genomföra ett köp hos oss på Arthurgulddesign.se

Vid frågor eller funderingar kontakta vår kundtjänst på: 021-474 87 40 eller via e-post info@arthurgulddesign.se

Så här handlar du

Kontakta oss
  1. När du har bestämt dig för en produkt du vill köpa klickar du enkelt på köpknappen för att lägga produkten i kundvagnen. För att lägga till fler produkter i kundvagnen upprepar du proceduren.
  2. Efter att du har lagt samtliga produkter som du önskar köpa i kundvagnen, går du vidare till kassan genom att klicka på kundvagnsknappen.
  3. Kontrollera att alla de produkter som du önskar köpa finns med i kundvagnen. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du enkelt göra det i kassan. Vill du lägga till ytterligare en produkt i din kundvagn letar du upp den som vanligt på vår hemsida och klickar på köp för att uppdatera kundvagnen, därefter klickar dig sedan vidare till kassan på nytt.
  4. Välj ett betalningssätt som du önskar använda dig utav.
  5. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Detta görs enklast genom att du anger ditt personnummer och vi kommer då automatiskt att hämta dina adressuppgifter från folkbokföringsregistret. Är du folkbokförd utanför Sverige så kan du i nuläget inte registrera dig som kund hos Arthurgulddesign.se. Komplettera dina uppgifter med e-postadress samt det telefonnummer som du enklast kan nås på.
  6. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att välja ett annat betalningssätt. När betalningen går igenom skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.
  7. Så snart vi har tagit emot din order skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du tidigare angivit.
  8. Vi kommer att hålla dig uppdaterad från det att produkten/produkterna lämnar lagret tills dess att varan levereras hem till dig. Beroende på vilken typ av produkt du har beställt så använder vi och våra partners oss av olika aviseringssätt. Dessa är sms/brev-avi för produkter som levererars via postombud.

Leverans-villkor & Frakt

Kontakta oss

Produkter som finns på lager, levereras via postombud normalt inom 1-4 arbetsdagar i Sverige. För denna typ av leveranser samarbetar vi med Posten. Arthurgulddesign.se försöker alltid se till att du ska få dina produkter så snabbt och säkert som möjligt. Dyrare produkter sänder vi med rekommenderat brev.

För produkter som vi inte har i lager varierar leveranstiden från 8 dagar upp till cirka 4 veckor. Denna information finns tydligt specificerad på varje produkt.

Vid hemleveranser ansvarar du som kund för att finnas tillgänglig på den angivna adressen för mottagande av produkten vid tidpunkten som överenskommits med speditören. Om du uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Arthurgulddesign.se rätten att ta ut en avgift på 500 kronor för varje ny utkörning. 

För outlösta paket debiteras 350 kr. Det innebär alltså att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och att det inte finns några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget och även direkt till oss på info@arthurgulddesign.se

Vid eventuell försening av leverans så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.
Arthurgulddesign.se har förmånen att samarbeta med Posten som är ett erfaret fraktbolag i Sverige.

Leverans-information

Mindre produkter, som till exempel ringar, klockor och halsband m.m, levereras med hjälp av Posten och rekomenderat brev till ditt närmaste postombud. När din beställning är genomförd får du ett mail med information om hur paketet skickas samt hur lång tid det kommer ta innan paketet når fram till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns på plats för avhämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.

Kom ihåg att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

Order-bekräftelse

En orderbekräftelse skickas alltid från Arthurgulddesign.se via e-post till dig som kund, där finner du ditt ordernummer samt all övrig information du behöver.

Om du inte har fått något mail i din inkorg, vänligen kolla även i din skräppost.

Returer / byten / ångerrätt

Hos Arthurgulddesign.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Vi kan tyvärr ej erbjuda bytesrätt på ringar eftersom de tillverkas efter beställning speciellt för Dig. Om storleken är fel sänder Du ringen till oss i rekommenderat brev och på vår verkstad ändrar vi ringen till Dig, frakten står Du för. Om det medför medkostnader för ändring så hör vi av oss för att diskutera priset. Har vi tillverkat/beställt fel storlek eller gravyr står vi för alla kostnader.

Använd RETURSEDEL för returer/byten/ångerrätt.

Returer/byten adress:

Arthur Guld
Box 168
73124 Köping

Reklamation

Arthur Guld & Design tillämpar Kosumentköplagen vid reklamationer.

Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Felaktig eller skadad vara skall reklameras så fort som möjligt och varan skall återsändas i rekommenderat brev (ej postförskott).

Arthur Guld & Design står för alla kostnader i samband med reklamationen. Glöm ej att ange namn och adress samt telefonnummer. Var noga att beskriva felet så vi kan rätta till det så fort som möjligt.

Arthurgulddesign.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leveransen. Men om du skulle få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och en anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas så snabbt som möjligt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid kontakt med Arthurgulddesign.se ange alltid ordernr vid reklamationsärenden. Vi nås lättast på info@arthurgulddesign.se

Vid en eventuell reklamation skall du som kund höra av er till oss för att få retursedel. Om vi gjort något fel står vi för fraktkostnaden. Om ni vill byta en felfri vara står ni för returkostnaden.

Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då arthurgulddesign.se mottagit meddelandet. Om Arthurgulddesign.se godkänner reklamationen eller avhjälpande av felet vid reklamation står Arthurgulddesign.se för alla fraktkostnader.

Vid en eventuell reklamation ber vi dig att alltid fotografera skadan och produkten och maila dessa till info@arthurgulddesign.se

Garantier

Arthurgulddesign.se säljer smycken med olika års garanti, garantin framgår tydligt på varje produkt. Arthurgulddesign.se erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga garantier gäller inom Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leveransen. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Arthurgulddesign.se samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, och du ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som lämnas av leverantören, garantitiden kan därför variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver den garantirätt som lämnas av leverantören.

Om du vill få mer information eller har någon annan fråga kontakta vår kundtjänst via info@arthurgulddesign.se

ALLRISKFÖRSÄKRING FÖR SMYCKEN OCH KLOCKOR

 

Vilken typ av försäkring handlar det om?

Allriskförsäkring för klockor och smycken gäller vid stöld, förlust eller skada på det försäkrade objektet som uppstår genom en plötslig och oförutsedd händelse.

Försäkringen kan tecknas av fysisk person som är folkbokförd och stadigvarande bosatt i Sverige. Försäkringen gäller för dig som försäkringstagare och ägare till det försäkrade objektet.

Vad ingår i försäkringen?

Högsta ersättningsbelopp för det försäkrade objektet framgår av försäkringsbreviset.

  • Vid förlust eller totalskada

Vid förlust eller totalskada ersätta objektet med ett nytt likvärdigt objekt till ett pris motsvarande högsta försäkringsbeloppet. Ett skadat objekt ska i första hand repareras.

Har butiken gjort bedömningen att ett försäkrat objekt är totalskadat, men kan repareras till en kostnad överstigande 75% av försäkringsbeloppet, kan den försäkrade välja att få objektet reparerat förutsatt att den försäkrade betalar mellanskillnaden från 75% av försäkringsbeloppet upp till den totala reparationskostnaden, med avdrag för självrisk.

För klocka med påmonterad länk lämnas ersättning vid totalskada endast för den del som inte går att reparera.

Smycken som säljs i par, t.ex örhängen lämnas endast ersättning för den del av objektet som förlorats eller totalskadats.

  • Självrisk

Vid reparationsskada gäller försäkringen med en självrisk på 10% av reparationskostnaden, dock lägst 100 SEK.

Vid förlust eller totalskada gäller försäkringen med en självrisk på 10% av försäkringsbeloppet, dock lägst 100 SEK.

Inträffar inom 12 månader, räknat från dagen för första reparationsskadan, totalskadan eller förlusten, ytterligare en reparationsskada, totalskada eller förlust, gäller försäkringen med dubbel självrisk.

Efter 12 skadefria månader i följde återgår självrisken till den normala iigen.

Hela självrisken ska betalas till butiken.

Vad ingår inte i försäkringen?

Försäkringen gäller enbart för klockor och smycken. Övriga objekt är undantagna från denna försäkring.

Finns det några begränsningar av vad försäkringen täcker?

Ersättning lämnas bl.a. inte för:

  • Slitage, repor och märken utan väsentlig inverkan på funktionen/användbarheten.
  • Om skada kan ersättas av garanti.
  • Skadehändelse då objektet varit utlånat till annan person.
  • Skadehändelse då objektet varit överlämnat till annan för försäljning/belåning eller varit överlämnat till annan butiken för reparation, bearbetning, värdering eller rengöring.
  • Kontakt ersättning lämnas ej.
  • Skadehändelse som har ersatts av annan försäkring.
  • kostnad för översyn (rengöring) av objektet son inte orsakats av en ersättningsbar skada.
  • Fuktskador på vattentätt objekt om inte regelbunden tryckprovning har gjorts.
  • Försäkringen ersätter inte eventuella kostnader för värdering av objektet.

Var gäller försäkringen?

Försäkringen gäller i hela världen.

Vilka är mina skyldigheter?

  • Kvitto, giltigt garanti- och försäkringsbevis ska uppvisas vid skadeanmälan. Vid stöld förlust av försäkrat objekt ska även polisanmälan bifogas skadeanmälan.
  • För att få till full ersättning ska du följa de säkerhetsföreskrifter och aktsamhetskrav som anges i det fullständiga försäkringsvillkoret.
  • Du ska vara aktsam om det försäkrade objektet och handha detta så att stöld och skada så långt som möjligt förhindras.
  • Har säkerhetsföreskrifter och aktsamhetskrav inte uppfyllts kan ersättningen sättas ned. Avdragets storlek beror på omständigheterna, bl.a. försummelsens art och betydelse för skadan samt värdet på egendomen. Vid allvarlig försummelse sätts ersättningen ned kraftigt och i undantagsfall kan ersättningen helt utebli.

När och hur ska jag betala?

  • Försäkringen är kostnadsfri under en period av sex (6) månader när du köper klockan eller smycket.
  • Premien för förnyad försäkring ska vara Eurostar/Europeiska ERV tillhanda senast på den i avin angivna dagen. Betalningsfristen är dock alltid minst en (1) månad, från den dagen Eurostar/Europeiska ERV avsände krav på premien.

När börjar och slutar försäkringen att gälla?

  • Försäkringen gäller från inköpsdatum. Försäkringen förnyas med en försäkringstid om ett år i taget.
  • Försäkringen ska vara betald för att gälla

Hur kan jag säga upp avtalet?

Du kan när som hälst säga upp försäkringen, kontakta Eurostar Retail Support AB på tel: 08-55 10 55 00 för vidare åtgärd.

 

Betalning

Arthurgulddesign.se använder sig av Klarna för alla sina betalningsmetoder:

  1. Fakturabetalning
  2. Delbetalning
  3. Direktbetalning
  4. Kortbetalning

Du måste vara minst 18 år för att handla på Arthurgulddesign.se utan förälders medgivande.

Det fungerar bra att betala på alla mobila enheter som datorn, ipaden eller mobiltelefonen.

Faktura

——
Handla nu – Betala efter leverans

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning 

Delbetalning

——
Dela upp din betalning på 3-24 mån

Arthurgulddesign.se erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 6, 12 eller 24 månader. En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr

I samband med att du mottager din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Direkt-betalning

Arthurgulddesign.se erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund hos Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank.

Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Kortbetalning

Arthurgulddesign.se erbjuder säker kortbetalning via Klarna Checkout. Kort: Mastercard och VISA. Smidigt och enkelt.

Person-uppgiftspolicy

Arthurgulddesign.se ansvarar för att de personuppgifter du som kund lämnar i samband med ditt köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom att godkänna de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid framtida köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och nyhetsbrev från Arthurgulddesign.se, eller Arthurgulddesign.se samarbetspartners. Dessa utskick sker genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

När du godkänner våra villkor samtycker du även till att Arthurgulddesign.se lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om att de ska raderas. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt godkännande till att få erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.

Åldersgräns

På Arthurgulddesign.se måste du vara över 18 år för att handla utan förälders medgivande.

 

Tvister och lagar

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Arthurgulddesign.se och en kund som inte är konsument skall prövas i tingsrätt som första och enda instans.

Vid frågor eller funderingar om Arthurgulddesign.se allmänna villkor kontaktas kundtjänst via telefon: 021-474 87 40 eller via e-post: info@arthurgulddesign.se

Instagram has returned invalid data.